هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم با حضور نمایندگان مردم و اعضای پیشنهادی کابینه در حال برگزاری است.

گزارش چهارمین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح سه‌شنبه برگزار شد.

در شش جلسه پیشین نمایندگان ملت، صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و امیرحسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بررسی شده است.

در جلسه هفتم بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیران پیشنهادی، صلاحیت وزیران پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

روند کامل جلسات علنی طی روزهای گذشته در دو نوبت صبح و عصر شنبه، نوبت صبح و عصر یکشنبه و نوبت صبح و عصر دوشنبه برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم را می‌توانید در خبرگزاری مهر بخوانید.

کد خبر 6201297

۳ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۲:۱۰

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم پایان یافت

دقایقی پیش و با اعلام حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی پایان یافت.

تاکنون صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری، امیر عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی شده است.

همچنین بخشی از برنامه‌ها و صلاحیت اسکندر مؤمنی وزیر پیشنهادی کشور بررسی شد و ادامه بررسی آن به جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی موکول شد.


۲۲ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۱:۵۱

حجت الاسلام میرزایی در حمایت از مومنی سخرانی کرد

حجت الاسلام محمد میرزایی در حمایت از مؤمنی پشت تریبون رفت و سخنان خود را بیان نمود.

حجت الاسلام میرزایی در حمایت از مومنی سخرانی کرد


۲۷ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۱:۴۶

صوفی اولین موافق وزیر پیشنهادی کشور

عباس صوفی، نماینده مردم همدان و فامنین در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور صحبت کرد.

صوفی اولین موافق وزیر پیشنهادی کشور


۳۴ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۱:۴۰

رئیس جمهور در صحن مجلس حاضر شد

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور دولت چهاردهم در صحن مجلس شورای اسلامی حاضر شد.

رئیس جمهور در صحن مجلس حاضر شد


۳۴ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۱:۴۰

گودرزی به‌عنوان مخالف مومنی صحبت کرد

حمیدرضا گودرزی، نماینده مردم علی‌گودرز به‌عنوان مخالف دوم وزیر پیشنهادی کشور پشت تریبون مجلس رفت.

گودرزی به‌عنوان مخالف مومنی صحبت کرد


۴۱ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۱:۳۳

پوردهقان اولین مخالف مومنی

مصطفی پوردهقان، نماینده مردم اردکان در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور صحبت کرد.

پوردهقان اولین مخالف مومنی


۴۶ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۱:۲۸

اعضای کمیسیون عمران مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور را تایید کردند

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش این کمیسیون درباره بررسی برنامه‌ها و صلاحیت سردار اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد.

وی تصریح کرد: صلاحیت مؤمنی برای تصدی وزارت کشور از سوی اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مورد تأیید قرار گرفت.

اعضای کمیسیون عمران مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور را تایید کردند


۵۴ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۱:۱۹

کمیسیون امنیت ملی مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور را تایید کرد

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش این کمیسیون درباره صلاحیت و برنامه‌های سردار اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این کمیسیون پس از بررسی‌های خود، صلاحیت سردار اسکندر مؤمنی را برای تصدی وزارت کشور تأیید کرد.

کمیسیون امنیت ملی مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور را تایید کرد


۵۷ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۱:۱۷

موافقت کمیسیون شوراها در مجلس با وزیر پیشنهادی کشور

ولی الله بیاتی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، در جلسه علنی صبح امروز گزارش کمیسیون متبوع خود درباره برنامه‌ها و صلاحیت سردار اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد.

وی اعلام کرد: اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس پس از بررسی برنامه‌ها و سوابق سردار اسکندر مؤمنی، وی را حائز شرایط لازم برای تصدی وزارت کشور دانستند.

موافقت کمیسیون شوراها در مجلس با وزیر پیشنهادی کشور


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۰:۵۵

صالحی برنامه‌های خود را تشریح کرد

سیدعباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهت تشریح برنامه‌های خود، پشت تریبون مجلس حاضر شد و سخنان خود را بیان نمود.

صالحی برنامه‌های خود را تشریح کرد


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۰:۵۳

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی مخالف نداشت

هیچ یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت نکردند و مطابق با آئین نامه مجلس، موافقین وزیر نیز صحبت نکردند و سیدعباس صالحی پشت تریبون رفت.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی مخالف نداشت


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۰:۵۲

موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون متبوع خود درباره برنامه و صلاحیت سید عباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.

وی اعلام کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سید عباس صالحی را حائز شرایط لازم برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانستند.

موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ


۲ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۰:۰۶

سیمایی صراف: برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است

حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری برای دفاع از برنامه‌های خود سخنرانی نمود.

وزیر پیشنهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: نمایندگان محترم چالش‌های آموزش عالی را شناسایی کرده‌اند و خوشبختانه بسترهای قانونی و حقوقی مناسبی برای برخی از این چالش‌ها طراحی کردند. همچنین قانون برنامه هفتم منابع و راهکارهای مناسبی را برای رشد و بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است.

سیمایی صراف از برنامه‌های خود دفاع کرد

مشروح سخنان سیمایی صراف را اینجا بخوانید.


۲ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۰:۰۵

بهرامی: وزیر پیشنهادی علوم با هر سه قوه ارتباط داشته است

محمد بهرامی سیف آباد به‌عنوان آخرین موافق سیامایی صراف پشت تریبون مجلس رفت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با توجه به ارتباط قبلی با هر سه قوه که وزیر پیشنهادی علوم دارد و قوا را می‌شناسد؛ این یکی از راه‌های موفقیت تعامل قوا است. ایشان طبق شناخت می‌تواند موضوع خیلی از بدبینی‌ها را از دانشگاه خارج کند تا دانشگاه مکانی برای امید افزایی در جامعه باشد و ساحت‌های علمی و فناورانه کشور را به دنیای بیرون معرفی کند.

بهرامی آخرین موافق وزیر پیشنهادی علوم

مشروح سخنان بهرامی را اینجا بخوانید.


۲ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۰:۰۱

طاهری: برای موافقت با وزرای پیشنهادی نباید مخالفان آنان را پایین بکشانیم

مصطفی طاهری در جلسه نوبت صبح امروز مجلس و در تذکری شفاهی، گفت: در جلسه روز گذشته مجتبی ذوالنوری در دفاع از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت درباره نمایندگانی که در مخالفت با این وزیر صحبت کردند مطالبی را مطرح کرد و گفت که یکی از مخالفان رشته‌اش برق است و دیگری چون عضو کمیسیون کشاورزی است مخالفتشان قابل اتکا نیست.

طاهری: برای موافقت با وزرای پیشنهادی نباید مخالفان آنان را پایین بکشانیم

وی ادامه داد: بله من هم دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترای رشته مهندسی برق خواندم و رتبه ۱۶ کنکور بودم و در دانشگاه شریف و امیرکبیر تحصیل کردم و ۴ سال در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بودم و رئیس کمیسیون بودم و با بیش از ۲۰ اندیشکده ارتباط دارم و تقریباً با اکثر انجمن‌های اصلی صنعت در ارتباط هستم و موضوعاتم را حتی با بخش خصوصی هماهنگ می‌کنم.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: من نمی‌خواهم بگویم که رشته تحصیلی یا کمیسیون تخصصی آقای ذوالنوری چیست، اما ما برای دفاع از یک نفر لازم نیست منتقد یا مخالف ایشان را پایین بکشیم، بلکه باید راجع به برنامه‌های او صحبت کنیم.

گفتنی است، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در جلسه نوبت عصر روز گذشته صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در سخنانی به عنوان موافق با تاکید بر اینکه نمایندگان مخالف نکته خیلی مهمی را نگفتند، اظهار کرد: اگر قرار است مخالفان ما درباره توانمندی یا ناتوانی وزارتخانه تخصصی اظهار نظر کنند، آیا خودشان در آن ابعاد تسلط لازم را دارند؟ 


۲ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۹:۵۳

مرادی: سیمایی صراف معتقد است نیروی انسانی با انگیزه محرک توسعه است

احمد مرادی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم سخنان خود را بیان نمود.

وی عنوان کرد: ایشان معتقد است نیروی انسانی با انگیزه می‌تواند محرک توسعه باشد. یقین دارد آسایش فکری یاوران علمی اعم از اساتید و دانشجویان نقطه عطفی است که نظام علمی نخبه ساز را فراهم کند. ان‌شاءالله از این پس شاهد مهاجرت نخبگان نباشیم و آسیب‌های اجتماعی را کاهش و سلامت روان کشور را گسترش دهیم. این نگاه می‌تواند حال مردم و اساتید و دانشجویان را خوب کند.

مرادی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم صحبت کرد

مشروح سخنان مرادی را اینجا بخوانید.


۲ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۹:۴۵

همتی: برنامه های سیمایی صراف سنجش‌پذیر نیست

عبدالحسین همتی سراپرده در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم سخنرانی کرد.

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بسیار کیفی است و سنجش پذیر نیست در حالی که باید برنامه وی زمان بندی شده و مشخص باشد تا نمایندگان مجلس بتوانند بر عملکرد وی در صورت کسب رأی اعتماد، نظارت داشته باشند.

همتی در مخالفت با سیمایی صراف سخنرانی کرد

مشروح سخنان همتی را اینجا بخوانید.


۲ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۹:۳۴

سراج: مخالف سیمایی صراف هستم چون به هیچ‌یک از هشت سوالم پاسخ نداد

محمد سراج در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم پشت تریبون رفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون اجتماعی مجلس حاضر شد که بنده هشت سوال از ایشان پرسیدم اما به هیچیک از سوالاتم پاسخ نداد و به این دلیل با وی مخالفت کردم و اگر امروز به سوالاتم پاسخ دهد ممکن است نظرم درباره وی تغییر کند.

سراج در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم پشت تریبون رفت

مشروح سخنان سراج را اینجا بخوانید.


۲ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۹:۳۰

موحد: پزشکیان وفاق ملی را در عمل و در معرفی وزیرانش نشان داد

محمد موحد نماینده کهگیلویه به عنوان موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: برادران و خواهران! قطعاً عمر نمایندگی من از همه شما بیشتر است، هفت دوره است که در مجلس شورای اسلامی حضور دارم و مراحل مختلفی را دیده اما شاهد مجالس متفاوتی بودم با رویکردهای مختلف، از اصلاح طلب و اصولگرا و معتقدم عنایتی که خداوند بزرگ در این دوران به ملت ایران با رهنمودهای رهبر عزیزمان نموده‌اند، بی‌بدیل است و جا دارد همه ما شکرگزار نعمت باشیم.

موحد در موافقت با سیمایی صراف به بیان نکات خود پرداخت

مشروح سخنان موحد را اینجا بخوانید.


۲ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۹:۱۷

خاتمی: دانشگاه مظهر بیداری و هوشیاری جامعه است

سیدمسعود خاتمی، نماینده گلپایگان و خوانسار در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم پشت تریبون رفت.

وی عنوان کرد: نهاد دانشگاه در ایران در شکل جدیدش عمری بالغ بر یکصد سال دارد، چه از طریق افزایش آگاهی عمومی و چه از طریق تربیت نیروی متخصص در عرصه‌های گوناگون و سهیم بودن در چرخه دانش و فناوری و در رخدادهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در سطح ملی توانسته است نقش بسیاری در این سرزمین ایفا کند.

خاتمی در موافقت با سیمایی صراف پشت تریبون مجلس رفت.

مشروح سخنان خاتمی را اینجا بخوانید.


ادامه
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.